lördag 24 augusti 2013

När man får besök av en skolfröken....

.....är det bra om ringklockan fungerar.

Hej!

I dag har solen strålat och jag har varit inne, nu sitter jag här och undrar varför?

Jag har äntligen sovit ut. Jag steg inte ur sängen förrän närmare elva och det är trots att den storas lärare kom förbi med läxor (kvart i tio). Jag låg kvar i sängen och grämde mig över att det är andra gången på en vecka hon kommer hem till oss och det ser ut som skrutt. Barnens saker ligger utströdda på farstukvisten, det var bra gjort att ta sig fram till vår ringklocka som inte fungerar. (Sist fick hon stå länge utanför dörren innan den lilla ropade "Mamma! Det står en fröken utanför huset".) I hallen ligger det massor av sommarskor som inte används längre och överallt i köket ligger den lillas leksaker. Inget att göra något åt så här i efterhand. Nu sitter jag i mitt städade kök och tänker att nu kan hon gärna få komma förbi.......Gipskatten har en väldigt snäll och omtänksam fröken, alla klasskamrater har skrivit till henne och hon är glad över att vara saknad.

Den stora gipskatten har haft en kompis här och de har haft pysselstund. Vi tänkte att det är nog vad hon orkar/klarar av i lekväg. Det var skönt att se hur roligt hon hade trots gipset.

I dag känns allt lite lättare och vi tog oss tid att laga lite asiatisk mat till middag. Det blev kyckling med röd curry.



I kväll blir det "sommarkrysset" om den stora får bestämma. Den lilla är förkyld och somnar nog tidigt. Hur blir din kväll?

Kramisar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar