tisdag 20 augusti 2013

När det inte riktigt blir som planerat

Hej på er!

Jag är ledsen att jag inte synts till på ett tag. Det har varit en händelserik helg, både på gott och ont.
Jag började helgen med att ta tåget till vår huvudstad. Det var jag och fia K. Vi planerade att jobba, äta gott och tokskratta oss genom helgens alla dagar. Det blev inte riktigt som vi planerat. Sent på lördag eftermiddag bröt den stora armen och fick opereras akut. Jag bokstavligen kastade mig på sista tågen hem, utan giltig färdbiljett men med fina snälla tålmodiga Ks biljett (vi hade redan köpt biljetter hem till sön).....det var kaos! Det löste sig, jag skickade en bild på biljetten via mobilen och en snäll "biljettdam" på Tcentralen skrev ut en ny till K.

När jag kom hem tog jag en taxi till barnavdelningen och upptäckte att jag missat den stora med tre minuter. Då sprang jag ner till operation och bankade på dörren, vad gör man inte som desperat och orolig mamma. Jag hann precis prata med min värktablettspåverkade tjej innan hon rullades in till operationssalen. Sedan gick jag tillbaka till barnavdelningen och tjöt. Alla snälla sköterskor pysslade om mig, kokade te och bredde smörgåsar som jag inte fick i mig. Då var klockan elva på kvällen.

Det var det onda, nu till det goda. Hela lördagen spenderade vi på Formexmässan, supertrevligt. Och som många vet så är mässan bara till för fackmän så ni kanske förstår att det har hänt lite under sommaren. Oj, vad fina saker det finns och oj, vad mycket lakrits och choklad vi åt. Det fanns många återförsäljare av "finchoklad" och med dem högar av chokladpraliner, det var bara att bara att mumsa i sig. Vi spenderade mycket tid bland allt gott, trots att det inte var "vår avdelning". Det var en givande lördag trots allt. Tyvärr så får man inte ta kort inne på mässan.



Om jag ska summera min något förkortade helg i Stockholm så hann jag faktiskt med det vi planerade. Vi jobbade (på mässan), åt gott och tokskrattade. Det viktigaste var att jag hann hem till min stora modiga, tappra älskling innan operationen. Nu sitter hon i soffan, med alla hemmets kuddar runt armen och tittar på tv. Inte en tår har runnit sedan operationen men nu kommer det stora tårar när hon tänker på att skolan har börjat (utan henne).

Grillad halloumi med persikosalsa, avokado och chiliaioli.


Nu ska jag pyssla om min gipsade stora tjej.

Kram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar