lördag 31 augusti 2013

När man vill dölja gamla garderober....

....placeras en vacker kristallkrona i taket.

Hej!

I dag fick vi ändra våra planer. Vi hade tänkt att åka på marknad i grannkommunen men min nacke och Gipskattens hand ville vila. I stället fikade vi med mina föräldrar och det var minst lika trevligt så här i regnet. Den lilla och jag gjorde en knäckig äppelpaj med vaniljsås.

Dagen har annars varit lugn, jag har jobbat lite och barnen har lekt. Vad mannen gjort hela dagen vet jag inte riktigt. Nu är han som vanligt ute och springer och som ni vet, han tycker om att springa när regnet hänger i luften.

Vi tittade på Kristallen i går kväll och utan att väga in egna åsikter, bara konstatera....det måste vara en av Sveriges största firmafester, de ser ut att ha väldigt trevligt...... Firmafest eller inte, det var bra programledare och många trevliga tv-personligheter var nominerade.

I kväll ska vi äta kräftor, säsongens sista, Gipskatten är överlycklig. Hon brukar sitta hela kvällen och "snutta" på en klo. Nu i skrivandets stund kommer mina föräldrar, vädret har blivit fint och de ska ta med Gipskatten på marknad. Hon har lovat sin mamma att inte låta sitt gips åka några karuseller, bara äta marknadskarameller och bära ett eller två nyinköpta armband.

Lite bilder från sovrummet, jag tycker om tapeten och min kristallkrona, det ger en liten lyxig känsla till ett annars tråkigt sovrum.






Trevlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar