torsdag 8 augusti 2013

När man ska umgås med Ernst......

......måste man bjuda på något gott.

Regn.....torts att det är mörkt, har regnat i flera timmar och det är sommarlov så tycker jag att det är lite mysigt. Jag kan tända ljus och de kommer till sin rätt. De gör lite nytta och lyser upp mörkret.

För nästan exakt ett två sedan sms:ade jag med roliga E som avslutade konversationen med att skriva att jag skulle gå och göra mig fin för Ernst. Varför hon skrev så vet jag inte, jag hade inte ens berättat att jag brukar titta på programmet. Jag kommer i håg att jag svarade med att fråga om min brudklänning dög.  I alla fall....i dag är det "sommar med Ernst", jag ska inte göra mig fin, det är två graviditeter och en hel del gott sedan jag använde brudklänningen. Jag är tveksam om jag skulle få upp den över magen. :-) , däremot kan jag bjuda på lite mat.





Tips! Dela baguetter eller focaccia och ringla eller pensla över olivolja. Stek eller ugnsbaka bröden och avsluta med att strö över lite havssalt. Jättegott!



Ananasost, tyvärr är den klädd i nötter. Det blir nog lite pilligt att gröpa ut ost ur mitten....den är söt och god.





Till detta serveras grekisk sallad, oliver, tzatziki och melon. Så ser vår torsdags kväll ut. Tror ni Ernst tycker om plockmat? :-)

Trevlig kväll!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar