fredag 9 augusti 2013

Kräftor och en enkel Västerbottenpaj

Hej!

Årets första kräftor, de smakar alltid bäst. Jag gjorde det enkelt för mig och lagade en enkel Västerbotten paj. I vanliga fall kokar jag fyllningen förs innan jag häller den i pajskalet. I dag blandade jag allt och hällde det direkt i skalet, det är gott det också, men fyllningen blir inte lika krämig och smälter inte i munnen. Kanske att det smakar mer ost om man inte kokar...


Vad bleka räkor blir i förhållande till kräftornas vackra röda färg.




I dag har jag spenderade större delen av förmiddagen framför dator och svurit över att skrivaren vägrat skriva ut viktiga papper. Min man skrattar nog om han läser detta. För mig är nästan inga papper viktiga, jag lägger dem lite överallt. Under duken om jag vet att han kommer att påpekar att jag ska sortera in dem i fina prydliga pärmar. Trots att jag inte har något fungerande system för mina "viktiga" papper så är det ytterst sällan (om jag själv får tycka) som jag tappar bort några. I alla fall, min äldsta stod hurtigt bredvid mig och dansade till Let´s Dance (Wii). Hon skrattade åt mig och sa att jag lika gärna kunde vara med henne och dansa i stället för att springa upp och ner i trappen och skälla på/över skrivaren. Då la jag mina papper åt sidan, jag var inte svårövertalad, jag gör allt för att slippa sortera papper (blir du orolig K?) och skuttade med ett (litet) tag. Fy, vad det var jobbigt. Jag har inte rört mig på hela sommaren och det kändes. Den lilla låg i soffan, hon hejade på mig och undrade varför jag inte fick några stjärnor (?).

Nu ska jag ha fredagsmys framför tv:n.

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar