söndag 4 augusti 2013

När man är på flyguppvisning.....

.....rekommenderas intresse och hörselskydd.

Hej!

I dag tog vi en paus från sol och bad och åkte på flyguppvisning. Alla som känner mig blir nog förvånade, jag har egentligen inget intresse för flygplanshistorik. Vi får varje sommar en inbjudan från Ving att Lollo och Bernie kommer att ha en dansuppvisning under dessa dagar. I sista stund beslutade vi oss för att åka. Oj, vad vi blev förvånade, det var stort. Det fanns ett tivoli, serveringar, marknad och flygplan bokstavligen "både högt och lågt". Vi kunde även handla billigt i taxfreebutiken, 20% rabatt. Vi hade inte berättat för barnen vart vi skulle och när vi närmade oss  flygplatsen såg jag att den stora kände igen sig. Hon tittade över axeln, bak i kofferten och sa: "vi närmar oss flygplatsen men vi har inga resväskor med oss..."

Precis som när vi var till Julita gård hade mannen och barnen kunnat stanna kvar hur länge som helst. J är fascinerad av allt som har en historia och barnen har som ni vet ett tycke för hoppborgar. Vi stannade i nästan hela fyra timmar, sedan var vi ganska trötta av allt (o)ljud och all blåst.

Vi såg bland annat J29 Tunnan, Spitfire (ni vet, den som var med och vann andra världskriget) Vampire, Viggen och Gripen Jas 39. Oj, vad det lät högt och oj vilka hisnande flyguppvisningar. Jag måste erkänna att för en stund rycktes jag med och blev imponerad. Hur törs de djupdyka så där och dessutom spinna runt runt?

Jag vet inte vad detta är för plan, det såg fint ut och stod parkerad på en fotovänlig plats.

Tunnan
Trots att jag inte har något intresse för flygplan var det en trevlig dag. Soligt och varmt. Lollo och Bernie var lika dansvänliga som vanligt och Bamse var också på plats och var väldigt kramvänlig. Hade vi haft med oss den stora plånboken (som vi inte äger) hade vi kunnat "fyndat" en semesterresa.

Det var vår söndag. Hur har er dag varit?

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar