tisdag 13 augusti 2013

Tillbaka till arbetet

Hej på er!

Nu har jag jobbat mina första två dagar efter semestern. I måndags hade vi uppstart och vi var till en trevlig herrgård. Där fanns en jättefin liten anlagd park/slottsträdgård och ett häststuteri men som vanligt glömde jag att ta kort. Vi åt, pratade och lyssnade, det var kul att träffa alla arbetskamrater. I dag har vi varit på konvent och lyssnat och lyssnat, det kändes i kroppen att man inte är van att sitta still. Föreläsningarna var kanske inte direkt matnyttiga men mer och mindre underhållande. Resterande vecka ska jag var på jobbet, det ska bli skönt att sitta vid sitt skrivbord i morgon och börja planera (på allvar) inför hösten.

Barnen har sovit hos mina föräldrar, det är tomt och tyst när de är borta. Jag nästan saknade nattningsprocessen trots att den oftast är väldigt oanständig. De hade som vanligt haft det toppen, ätit glass, druckit festis, varit på utflykter och badad bubbelbad, precis som de önskat. Den lilla hade "hållit låda" mellan tre och fem i morse, stackars mamma, i natt behöver hon sova. Nu sitter två nöjda flickor och tittar på Sommarlov, mannen är ute och springer.

Roligare läsning än så här blir det tyvärr inte. Jag är lite trött efter mina första arbetsdagar och ska ta en tidig kväll. Den första veckan brukar gå fort och på fredag ska jag till Stockholm med fina K, det ser jag fram emot.





Vi ses snart! 

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar