måndag 24 mars 2014

Årets första pelargon

Nu blommar en ensam pelargon i fönstret. Jag antar att den är lite förvirrad nu när den stundtals har både hagel och snö som utsikt.
 Visst är det något speciellt med dessa blommor. De är lättskötta, tål det mesta, har fina blommor och fram för allt, de gör köksfönstret vackrare och talar om att det börjar bli sommar. I mitt fall vet jag inte riktigt, det är ju inte direkt sommar på gång. Falsk sommarkänsla.....
 Sommar eller inte, jag sköter om min lilla, för den är inte speciellt stor, bara fin och den ger lite vardagslyx. Jag tittar till den och längtar till den riktiga sommaren, 
 Hur har ni det i era fönster?

Kram

1 kommentar:

  1. Hur jag har det i mitt köksfönster, hmm, ja några fina kryddväxter har jag men annars ser det ganska eländigt ut och jag kunde definitivt ha behövt några fina blommande pelargoner ;)
    Fint med sommarkänsla fast att det är ett tag kvar till den riktiga sommaren.
    Kram Maria

    SvaraRadera