fredag 28 mars 2014

Fredagsmys och laddning inför Spin Of Hope

Har ni släppt jobbet och har fredagsfeeling? Det gjorde jag redan i går kväll och det kändes lyxigt.
Ljuskoppar i blått är från Vitrinskåpet.
 I dag har jag varit ledig och myst här hemma med kidsen som har studiedag. Vi har påskpysslat och festat på pannkakor. Jag behövde en ledig dag, gårdagen blev inte riktigt som jag hade planerat. Trots sol och värme kändes det kallt och grått. I dag är jag stel och har ont i hela kroppen. I morgon är det en ny dag och jag vet att det kommer att kännas mycket bättre, det ska bli soooooooool.


I morgon ska min förkylda man delta i Spin Of Hope, han ska cykla i en timme. Laget ska hålla en spinningcykel i gång under tolv timmar. Varje lag betalar 1500 kronor och stödjer på så vis Barncancerfonden. Träning och insamling, det är ett riktigt win win-tillfälle. Målet för fonden är att få in tre miljoner kronor. Ett superbra initiativ! Barnen har målat varsin skylt som det står " Heja pappa!" på . Vill ni veta mer om Spin Of Hope, hittar ni det här.

Trots sviter efter gårdagen tänkte jag/vi passa på att åka till storstan i morgon eftermiddag (om mannen har någon känsel kvar i ändalycktan) och handla vårskor till hela familjen och en ny cykel till den äldsta som för tillfället cyklar runt på en tok för liten cykel. Den yngsta ska få överta den och det är också en win win- situation, båda får nya cyklar. Jag antar att vi inte är de enda som ska shoppa loss nu när det är lönehelg och "Tjejlyxdag" (kommer inte ihåg vad dagen egentligen heter, ursäkta) på gallerian. Det ska bli strålande sol i morgon och 12 grader varmt, jag hoppas att det fina efterlängtade vädret gör att det inte är allt för mycket folk i affärerna.


Trevlig kväll mina vänner!

Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar