söndag 30 mars 2014

Fotoutmaning vänner emellan - i min garderob

I dag blir det i svartvitt. De här med att ha sina kläder i en strukturerad ordning i garderoben är något jag behöver bli bättre på. Jag vet att ni är många som färgsorterar era kläder, har allt struket och underdelar och överdelar var för sig. Vad fint! Jag blir lite avundsjuk. Varje gång jag öppnar mina garderober tänker jag att jag ska sortera men det blir aldrig av. Jag stryker, hänger in kläderna och går vidare till nästa "måste".

I min garderob finns både nytt och gammalt, jag har svårt att slänga det jag inte använder. Jag har lätt för att byta stil, förra året ville jag ha vitt och gärna spets, i år vill jag ha färg.


Jag samlar på sjalar. Jag försöker nästan alltid att köpa en ny när jag är ute och reser. De är minnen från olika delar av världen, från Kina till Ullared. De har olika storlekar och material, mina favoriter är de i kashmir, de får mig att tänka på min 30-års resa. Tänk att en liten sjal kan vara så starkt förknippad med vissa lukter, människor, upplevelser och smaker.Trots att jag har fått ihop en del sjalar så är de få som jag använder, precis som jeans, en del är helt enkelt mer användarvänliga än andra. Favoritplagg är favoritplagg! De har en speciell hylla i min garderob och här är några av dem.

Fler bidrag finns här och här.

Jag hoppas att ni får en trevlig söndag och att ni precis som jag har sol och värme. Vi har invigt cyklarna. Tänk, den yngsta satte sig på cykeln, utan stödhjul och trampade i väg som om hon alltid har kunnat cykla. Imponerande! Det var en stolt liten som ringde till mormor på Madeira och berättade att hon minsann kunde cykla på en gång, vid första försöket.

Kram på er!




5 kommentarer:

  1. Fint bidrag du skriver. Här är också sol. Härligt. En fin söndag till dig. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Halloj!
    Här är en till som älskar sjalar :O)
    Ha d gott i solskenet kram Arja

    SvaraRadera
  3. Här har du en som rensar och sorterar oftare än vad hon köper nytt. Resultatet har blivit en tunn garderob med alldeles för lite att välja på ;) Idag blev det därför en tur till stan och några nya plagg ska minsann hängas in.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Sjalar kan man inte ha för många av! Men vilken himmel du har fotat, fantastiskt fin ha en bra kväll Karin

    SvaraRadera
  5. Så härligt att köpa sjalar med sig hem från en resa, förknippade med fina minnen. Kram Åse

    SvaraRadera