lördag 22 mars 2014

Barnkalas

I dag har den yngsta haft sitt efterlängtande födelsekalas med finaste safariklänningen från farmor och farfar, "dividem" i det lockiga håret, cake pops och barbietårta med rosa grädde.

Det var en låååång väntan, precis som på tomten. Klockan halv sex kom skruttan ner och frågade när hennes "gäster kommer" och efter det var det som att ha en repeatknapp intryckt.
 Det var sju fina uppklädda tjejer vid fikabordet. 
 Barbiebilden är en ätbar tårtbild/oblat och de finns med alla barnkära figurer. Du hittar allt möjligt fint till barnkalas här
Nu är det en något mindre aktiv tjej som sitter sockertrött i soffan och tittar på Barbie firar jul.

Jag hade tänkt ut och gå en promenad men jag fastnade här, framför datorn och nu har solen försvunnit och regnet hänger i luften.

Så här gör jag mina Cake Pops:

Ett pkt Ballerina Kladdkaka
25-50 g Philadelphiaost, beroende på hur lösa du vill ha dem
Cake popspinnar eller delade små blompinnar
Ljus blockchoklad, smältes i vattenbad
Valfritt strössel

Bryt kakorna i mindre bitar och mixa dem med osten i en matberedare.
Ställ kaksmeten i kylen i minst 20 min.
Rulla smeten till små bollar och ställ dem i kylen i ytterligare 20 min.
Smält chokladen och doppa pinnen i chokladen innan du trycker fast den i klubban/bollen då fastnar den bättre och det blir lättare att doppa den i chokladen. 
Doppa klubban i chokladen och ställ den med klubban uppåt. Strössla.
Förvara klubborna i en tät burk  i kylen, men se till att chokladen är har svalnat annars kan cake popsen "svettas".

Trevlig kväll!

Kram

1 kommentar:

  1. Oj vilka fina godsaker du gjort! Mina barn är lite för stora för den sortens kalas men man kan ju alltid göra cakepops med systerbarnen :)
    Kram Maria

    SvaraRadera