torsdag 6 mars 2014

Baciller, tulpaner och socker

Hej på er!

I dag är det tre förkylda tjejer här hemma. Barnen börjar pigga på sig, det är nog jag som är sämst. Där fick jag för att jag sa att vi klarat "vabruari".

 Lite tulpaner och en ny löpare piggar alltid upp nu i bacilltider. Löparen köpte jag på Hemtex nu i veckan, om du är medlem har du 20% på hela sortimentet fram till söndag.

Jag tänkte att i dag när vi är lite halvkrassliga skulle äta pannkakor men jag läste precis en artikel (i en av våra största tidningar) av WHO skriver att 10% av vår konsumtion är socker och att sockret är den nya tobaken. Hm, kanske ris och kyckling?
I vanliga fall brukar jag ha försöka städa undad inför helgen men i dag skyller jag på bacillerna.
Trevlig torsdag!

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar