torsdag 17 april 2014

Äntligen


Äntligen ledigt, äntligen fjädrar i päronträdet och äntligen lovas det varmt väder. 

Jag funderar lite över påsk och vad den har för betydelse för mig. Påskhelgen kommer alltid plötsligt. Oftast går jag på ledighet under Skärtorsdagen, nästa dag är det redan påskhelg och efter ytterligare två dagar är den slut. Påskhelgen gör att jag får tid med familjen och möjlighet att umgås med nära och kära. Vi äter påskbuffé, matar påskharen med morötter i utbyte mot ett fint påskägg och barnen överöses med för mycket godis. Jag såg på nyheterna att påsken är den helg vi äter mest godis, ca 1 kg per person. Inte jag...väl...? 



Vet ni varför bildernas färg blir mattare när de överförts till bloggen? De är alltid klarare i Windows fotovisare.


Så fort vi hade satt fast alla fjädrar började det att blåsa och fjädrarna flög runt runt. Nu ger jag upp, jag tänker inte försöka få till den perfekta "påskpäronträdet-bilden" och jag tänker definitivt inte springa runt på grannens tomt och plocka fjädrar. En vecka räcker!


Trevlig skärtorsdag mina vänner!

Kram Lena

1 kommentar:

  1. Ert träd är jättefint med alla färgglada fjädrar. Hann ju aldrig önska Glad Påsk innan lovet...så Glad Påsk till er alla! Hoppas att ni får en skön helg och härlig ledighet.

    Kraaaam Malin

    SvaraRadera