måndag 28 april 2014

Hemma för vård av snorig mamma.

Hej på er!

Ledsen att det var ett tag sedan jag syntes här på bloggen. Jag blev rejält sänkt av pollen och en dunderförkylning. I dag är första arbetsdagen efter påsklovet och jag är hemma och vårdar mig själv. Jag gick upp med familjen och packade matsäck till den yngsta som ska åka buss till en bondgård och klappa nyfödda lammungar, spännande. Sedan gick jag och lade mig igen. Jag skulle baaaara vila i en halvtimme. När jag vaknade stod klockan på elva....

Eftersom jag inte haft orken att göra något speciellt de sista dagarna på lovet, visar jag lite bilder från helgen. Vi grillade hamburgare ute och åt inne i avsaknad av inglasat uterum. Vi velar fram och tillbaka om vi ska glasa in en del av uteplatsen. Den går i vinkel och har sol från förmiddagen till sent på kvällen. Tanken är att delen som har kvällssol ska förbli "oinglasad". 


Hur målar man dit bortskavd färg på ett bord så att det ser snyggt ut?

Tips! För att guacamolen ska behålla sin gröna fina färg kan du låta avokadokärnan vara kvar i röran, då behåller den sin färg. (Du kan också droppa ner några droppar citron men då ändras också smaken).





Vilket otroligt fint väder vi har haft under hela påsklovet. Barnen har varit mer ute än inne och de har fått lite färg i ansiktet. Här hemma är det bara jag som smyger runt inomhus och duckar för pollen.

Ha en fin fin måndag!

Kram L







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar