fredag 4 april 2014

Sol, sallad och servetter i glas

Hej på er!

I går hade jag ledigt och passade på att ta fram lite nytt i köket. Det är fortfarande mycket vitt men en grön ton har fått flytta in. Båda barnen var hemma och gjorde mig sällskap, den äldsta har fått en infektion i sitt knä och äter penicillin. I går eftermiddag kom fina K till oss och med sig hade hon frasigaste vita tulpaner och sötaste gula våreldar till kidsen. Hon vet hur man får mig att bli glad. Tack K! Vi försökte, mellan barnskratt, telefonkö till Skatteverket och kaffedrickande att jobba lite. Det gick så där, vi fick i alla fall lite gjort och lite nytt är på väg till Vitrinskåpet.

Den blågröna kudden är från H&M Home. De gråvita från Elcestockholm, likaså doftljuset och brickan (tidningserbjudande).

Tycker om min blomma, en murgrönsviol. J kom hem med två stycken förra fredagen och nu ser jag fram emot att få plantera dem i amplar och hänga dem på farstukvisten.


Nu när solen skiner och det är ljusare på kvällarna bli vi sugna på sallad, lätt och gott. Den lilla äter med skinka och vi andra med räkor. Det blir aldrig några rester. Jag är glad över att mina barn tycker mycket om grönsaker, den yngsta skulle äta pastasallad med skinka varje dag om hon fick bestämma.

Vad äter ni en ljus solig fredagskväll?

Önskar er en fin fredag!

Kraaaaaaam

1 kommentar:

  1. Visst är det underbart med ljusa kvällar! Så fint du har det och så gott det ser ut med sallad :)
    Kram Maria

    SvaraRadera