måndag 21 april 2014

Snart slut på påskhelgen...

....och vi har en hel veckas ledighet kvar!


Påskgodis/-ägg med smak av salt lakrits är en nyhet för mig. Den där Anthon Berg, han kan han, men det skulle vara helt perfekt om han kunde ha pillat bort de där kliande mandlarna innan han paketerade dem. I skrivandets stund äter jag runt mandeln som barnen gör med Ballerinakakor, skillnaden är att jag inte sparar det godaste till sist.


Min cyklamen fick offra en blomma till påskens dukning. I dag är den lite slö så jag passade på att föreviga den tillsammans med lite gott.



Vilket väder vi har haft i dag, den varmaste dagen hittills. Vi har gått en bit runt vår lilla sjö och ätit kokkorv ur mattermos. Vi avslutade promenaden hos mina föräldrar där det vankades mer mat. Vem kan motstå porterstek och vinbärsgelé, inte jag i alla fall. Det gick lite tungt när jag gick hem. 

Det är inte bara positivt med våren, J har fått en allergiattack och vill mest ligga på rygg och snarka i soffan. Jag har inhandlat ögondroppar, det är länge sedan jag behövde droppa mina ögon på våren. Det måste vara mycket pollen ute i luften och värre lär det väl bli. Det är det kanske värt, bara vi får sol och värme.

Jag hoppas att er påskhelg har varit trevlig!

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar