söndag 13 april 2014

Fotoutmaning vänner emellan - Utsikt

Söndag, veckorna går så fort, snart har vi påsklov. 

Helgerna går också fort. I går var tanken att vi skulle "pimpa" päronträdet med regnbågens alla färger/fjädrar och vi försökte i tre affärer men allt som fanns kvar var gula fjädrar. Det var två besvikna tjejer som gick till biblioteket och påskpysslade i stället och där pysslades det kycklingar och ägg fram till lunch.

Veckans tema är "utsikt" och de första bilderna jag tog var på utsikten från trädäcket, sedan tog jag över sjön men till slut valde jag att fota min utsikt, sedd genom min glasögon (som jag nästan aldrig har på mig, de skaver och är i vägen). Allt jag ser blir på något sätt min egen utsikt och eftersom det snart är påsk får små konstgjorda vaktelägg bli "dagens utsikt".




Fler bidrag till veckans tema hittar ni här och här

Kram på er!








8 kommentarer:

  1. Bra tolkning! Och vilka snygga glasögon du har!
    Ha en skön söndag!
    Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Vilken fiffig tolkning! Hoppas att ni hittar färgglada fjädrar någonstans.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vilken häftig tolkning. Läckra bilder . Åse

    SvaraRadera
  4. Halloj!
    Kul tolkning på dagens tema. Vaktelägg är så fina :O)
    Ha d gott kram Arja

    SvaraRadera
  5. Vilken annorlunda och fin tolkning av temat! Härliga foton!
    Utsikten utan mina glasögon vore inte mycket att visa!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  6. Att fota genom glasögon är kul. Dina bilder är fina. Jag har läst mig bakåt genom din blogg och gillar både bilder och texter. Kul med ny läsning och vilka smarriga recept.
    Jag kommer tillbaks. Kram Kristina

    SvaraRadera
  7. Vilken bra tolkning! Gillar sista bilden allra bäst, så fint med äggen inramade av glasögonbågarna.

    SvaraRadera