torsdag 24 april 2014

Att tjata om kvällssolen

Hej på er!

Ja, jag vet att jag tjatar och upprepar mig men visst är det häääärligt med kvällssol? Allt blir så mycket lättare. Klockan är halv åtta på kvällen och köket badar fortfarande i sol.


Tulpanerna tar sin sista dusch i solstrålarna, de bugar inför solen och med en sista suck andas de ut över köksön och lämnar att gult fint puder efter sig. Poetiskt va :-)! Pudret är allt annat än vackert och poetiskt, om jag inte är där på en gång och torkar bort det fastnar det både i kläderna och på "viktiga" papper som t.ex. lappen om semestertider till fritids.

Och vi ska INTE prata om det gula pudret som finns utomhus. Fy! Jag har inte känt mig så här påverkad och risig på flera flera år, senast var när det ammades och jag var extra känslig. Läste nyss på nätet att i år får vi den värsta/högsta pollenhalten på 20 år. Jag antar att det här bara är början......



Trevlig kväll!



Kram Lena

1 kommentar:

  1. Halloj!
    Vilka härliga bilder du bjuder på, tulpaner är så vackra.
    Pollenallergi är inget vidare, yngsta sonen lider nu också!!
    Önskar dig en fin start på veckan kram Arja

    SvaraRadera