torsdag 10 april 2014

En dag på lekparken

Vi har varit till lekparken. Solen sken på förmiddagen och jag passade på att ta lite bilder.


Det blev en kort stund. M, den yngsta tröttnar fort när hon inte har någon att leka med.


Vackert väder och äntligen kom jag ihåg att ta med mig min kamera. Jag passade på att fångade delar av rutschkanan och några vitsippor. 



Det var inte helt lätt att få till fina bilder på blommorna, överallt låg det papper och plast och annat skräp. Jag tycker att det är tråkigt att det inte går att använda papperskorgarna som finns i lekparken. Det är också tråkigt att behöva förklara andras "missar". Vi pratar med barnen om hur viktigt det är att plocka upp efter sig, både ute och inne, och att inte skräpa ner i naturen. Jaha, där kom moraltanten fram.....

Nu har solen försvunnit och det väntas regn....igen. Den äldsta har hämtas från skolan och vi ska påskpyssla.

Kram Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar