onsdag 24 juli 2013

Sol och nysmält ost

Hej!

Vilken värme vi ha just nu! I går var vi hos bekanta och fick god mat och dryck. Vi satt ute på deras veranda till klockan närmade sig midnatt, det var varmt och mysigt med alla tända ljus. Till slut kom vår lilla tjej och sa att hon längtade hem till sin säng och då var det dags att åka hem. Den stora sa att det var "attvaraupperekord" och i morse tog de sovmorgon till halv nio, det är också rekord.





Jag fick en jättegod drink i går, blandad på Absolut Hibiskus, Schweppes och tranbärsjuice. Den var inte för söt utan bara läskande.

Jag skrev i tidigare inlägg att tallen äntligen är borta. Det blev ljust, barrfritt och varmt på vårt trädäck. Det gick smidigt för killen att klättra och såga ner den, dock var det inte helt problemfritt. Under arbetets gång sa det KRASCH! och det bokstavligen flög plastbitar och tallgrenar. En stor gren hade åkt genom vårt tak på uterummet och som det lät trodde jag att hela tallen hade landat på uteplatsen, tur att vi inomhus. Vi fick nya fina rena delar till taket, så nu i efterhand kanske det var synd att inte hela plasttaket blev förstört.

Nu till lite onyttigheter. Visst är det gott med ost, speciellt smält ost. Tänk att så enkelt som lite smält ost kan göra så mycket. Nu ska jag avnjuta min toast ute i kvällssolen och titta på våra duktiga tjejer. Heja Sverige!


Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar