onsdag 17 juli 2013

Frossa i pastell

Hejsan!

Jag har fått hem lite nytt poslin.......i pastell. Om någon hade sagt till mig för fem år sedan att jag skulle fylla mitt hem med pastellfärger hade jag skrattat. Jag har varit med om "pastelltiden" och hunnit tröttna på den. Vem har glömt tiden med "pufflugg", blå mascara och rosa cyklar med vita bockstyren (själv hade jag en i mintgrönt). I vårt förra hus var det ekmöbler, rostfritt och färg på väggarna som gällde, det passade huset mer än mig. Hur som helst, serien heter Cream och den är handmålad.

Håll i er! Nu blir det en kavalkad av porslin i pastell.










Nu ska jag bara försöka få in dem i mina glasskåp, de börjar bli fullt överallt.

Det blir en lugn kväll, vi har precis tagit ett kvällsdopp tillsammans med myggen. Så fort solen försvinner från badplatsen kommer myggen. Nu sitter barnen nyduschade, mätta av pizza och tittar på "sommarlov". Själv får jag äta rester, pasta med köttfärssås. Efter det ska jag titta på alla duktiga seriösa "grillmästare" på tv 4.

Vi ses! Kram


1 kommentar:

  1. Åh, så mycket fint porslin...i jättehärliga färger!
    Roligt också att utflykten till Pettson och Findus blev lyckad. Vi var helnöjda efter vår dag där!

    Vilken finfin sommar vi haft. Känner mig smått euforisk ;). Det går ju alltid för fort bara! Ha det fortsatt skönt tills vi ses!

    Kraaam Malin

    SvaraRadera