måndag 8 juli 2013

Hjärta av Lobelia

Hej!

Visst är det skönt med ljumna sommarkvällar? I dag satt vi ute länge och njöt av kvällen på nysåpat trägolv, det luktade gott. Vi har flyttat våra utemöbler runt hörnet på vårt trädäck och kan nu njuta av kvällssolen. Vi grillade med amerikansk toutch, rökigt, sött och fett :-).

Nu njuter jag inte lika mycket. J tittar på en skräckfilm och det klarar jag inte av. Jag vet att det "bara är film" men jag blir stressad och har svårt att släppa handlingen lång efter att filmen är slut. Jag blir stressad bara av att höra ljuden. Tacka vet jag romantiska "feelgod-filmer".

Vi har varit på en liten utflykt till grannkommunen för att bada. Till vår besvikelse, eller rättare sagt barnens, fanns det ingen riktig badstrand. Det var sandbotten men ingen strand att gräva i, varav min yngsta till slut suckar och säger "men mamma vad ska jag göra nu". Vi åt vattenmelon, sallad och åkte sedan till mina föräldrar och fikade. Det blev en trevlig dag i solen trots brist på sandstrand På lördag ska det visst bli 27 grader varmt, sköönt!

Minns ni att jag planterade blommor i en gammal zinkbalja? Så här blev resultatet. Ett hjärta. Av Lobelia. Inte som jag tänkt mig men.....annorlunda.


Nu ska jag hålla för öronen och prata med min man. Det blir inte alls lika läskigt att se en skräckfilm utan ljud - bara jobbigare.

Kramisar




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar