fredag 26 juli 2013

Hotellmys och dans med Mojje

Hejsan!

Vi har varit på en liten minisemester. Jag måste erkänna att det var lite för varmt för att åka på en icke-badsemester. Barnen var jätteduktiga i hettan, det var tokvarmt, ca 31 grader ute. Vi var på barnfestival i Eskilstuna och åkte karusell, hoppade i hoppborgar och dansade till Mojje. Svetten rann på både barn och föräldrar. Mojje var riktigt underhållande och fick både stora och små att dansa och hoppa. Barnen fick med sig en autograf, en bok skriven av Mojje, hans cd-skiva och en stor kram därifrån.



E är en fin stad, speciellt Munktellstaden /-torget, med vattnet nära "allt". Jag fick "Medelhavskänsla"  av värmen, folket, hotellet och matoset. Vi satt ute vid vattnet och åt till sent på kvällen. I vanliga fall äter jag inte speciellt mycket kött och jag måste nog säga att det luktade bättre än vad de smakade och dessutom är inte mat på planka min grej. Mannen var nöjd med både dippsåserna och sina lammracks och så här efteråt när jag ser på bilderna tycker jag att Js mat ser godare ut.




När vi åkte hem stannade vi till vid Parkenbadet och svalkade oss. Det blev inget besök i Parken Zoo, det var för varmt, barnen frågade inte ens efter det. Vi plaskade runt i tre timmar innan vi satte oss i den stekheta bilen och åkte hem. Alla var nöjda med badet, den stora tränade på att flyta med gott resultat. Målet är att slippa simskolan. Det var en trött och varm familj som kom hem till ett ännu varmare hem, det hjälper inte att ha korsdrag. I skrivandets stund är den lilla jättetrött och nära att" krascha". Hon ligger på golvet och gråter över en trasig ballong, det är verkligen dags att natta kudden.

Nu ska jag göra en cheesecake tills i morgon och dricka lite vitt.

Må så gott!

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar