lördag 20 juli 2013

Grattis mamma!

Hej!

Av någon konstig anledning (jag själv) varken sparades eller publicerades mitt inlägg i går. Jag gör ett nytt försök i dag.

Vi har grattat min mamma, hon har fyllt år. Jag och barnen började dagen med att baka jordgubbspaj med kolasås, den jag visat i tidigare inlägg. Jag fick inviga min nya fina form, dock var den inte den bästa till denna paj. I fortsättningen ska jag hålla mig till min kära vän, springformen. "Den lilla ville ha maskgrädde" och så fick det bli. Efter det var det nagelmålning, lockning av hår och finklänningarna på. Vi hade bestämt med pappa att vi skulle överraskade min mamma och ta med henne på lunch i vår lilla stad.

Efter maten tog vi en promenad på strandpromenaden. Jag glömmer bort att vår lilla stad faktiskt har sina vackra platser. Jag glömde också (som vanligt) att ta kort. Precis innan vi skulle åka hem tog jag några kort, tyvärr blev andra personen med på många av korten, vilket gör att jag inte vill publicera dem här på min blogg. Vi avslutade firande med att kalasa på jordgubbspajen hemma hos oss.

Vår lilla stad med sin lilla sjö och sin lilla turistbyrå.

"Gräddmaskar"


GRATTIS MAMMA!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar