måndag 22 juli 2013

Open Art Kids

Hej!

Vi har varit på en liten utflykt. Vi har besökt Open ART i Örebro. Över 90 konstnärer från hela världen visar upp sina verk på olika platser i Örebro, inne i gallerier, ute i grönområden och på torg. Barnen var i fokus så vi valde Open Art Kids som är en guidad rundtur/visning vid slottet och dess park. Turen avslutades i Skaparverkstadent. Temat för dagen var lila. Den lilla hade full koncentration och målade en lila rymdraket. Vi rundade av dagen med lunch på Stallbacken, mysigt.

 Jag har alltid tyckt att det är vackert att slottet ligger centralt och omgivet av vatten.


Detta konstverk är gjort av plast och håller för tre personbilar. Om man vågade fick man ta sig en promenad över. Tyvärr hann vi inte det......
 

Den äldsta: "Jag förstod att det var en kille som gjort det här, en tjej skulle ha gjort något vackert och fint - inte något äckligt."

Den yngsta:" Vad äckligt! Om man ska kissa i vatten måste det var i havet, eller hur mamma" Vad svarar man på det?




Den heter "Rymdraketen Moroten och rymdraketbäbisen Äpplet".



Min lunch.

I dag föll hó, tallen. Inte helt problemfritt. Jag berättar om det i morgon, nu ska jag äta lite onyttigheter.

Kram






     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar