lördag 3 januari 2015

Är det redan mars?

Snön är borta och i den stora pulkabacken står stråna på rad och vajar i vinden.
Precis innan toppen av backen, vid "vilostenen" tittade blåbärsriset förvånat fram och undrade var kylan och snön tagit vägen. M var lika förvånad och undrade om någon hade flyttat på "vilostenen" för nu i år var det minsann inte lika jobbigt att gå uppför backen.

Hej!

Vi gick från -18 till +8 på ett par dagar. Vad hände? 

I dag skiner solen och termometern visar +3. Vi tog en promenad på förmiddagen, barnen behöver komma från den nya tv. Har jag berättat att vår tv slocknade, eller rättare sagt svartnade på självaste nyårsafton. Jag var som ni vet inte riktigt kry och låg nerbäddad framför tv och hade tittat i nästan två timmar. Först var det en mörk fläck i vänstra hörnet, ungefär som när någon fotat med tummen på en del av linsen. Sedan växte fläcken och när jag stängde av den, efter ca tio minuter, var det bara 1 dm kvar av bilden. 

Det var skönt att få lite frisk luft, det blåste lite och det såg nog varmare ut än vad det var.

Precis när stigen tar slut och cykelbanan börjar finns "den hemliga stubben". När jag var föräldraledig brukade jag och barnen gå dit och M var alltid lite rädd för att titta ner i hålet, hon trodde att det bodde ett troll där. I dag tittade de inte ens på stubben. Av vana kikade jag ner men jag såg inget troll.
 Nu längtar jag efter våren. Om det inte kommer någon snö kan det lika gärna bli varmare.
 Det kändes som en dag i mars och det var nästan så att jag letade efter vitsippor.
Trevlig lördag!

Kramar







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar