söndag 18 januari 2015

Fotoutmaning vänner emellan - Bakgrund

Hej!

Det är dags för fotoutmaning vänner emellan och temat är "bakgrund".

I morse när vi åt frukost var det fortfarande mörkt och vi tände ljus. Det är något speciellt med att äta frukost på helgerna. Som ni vet är jag ingen frukostmänniska men jag tycker om mornarna tillsammans utan stress. Barnen är rufsiga i håret, den yngsta har alltid nattlinnet på sig, den äldsta är alltid nyvaken och jag märker att barnen tycker att det är skönt att vi inte har någon tid att passa. 

Vi har en ful ovana, tv är alltid på i bakgrunden. Jag vet egentligen inte varför, det är ingen som tittar. Det hade varit enkelt att ta en bild på tv i bakgrunden men det i förgrunden hade blivit flingpaket och mjölkpaket och det vill jag inte visa.

När frukosten var bortplockad från bord och ö blev kaminens ljus det som syntes mest i rummet och även om den står placerad så att den nästan alltid hamnar i bakgrunden har den sin hedersplats. Den väldigt omtyckt för sin värme och sitt ljus.
 Fler bidrag finns här och här.

Barnen och J är på skridskoskola och jag ska kicka i gång söndagen och mig själv med att lufta mina träningsskor. 

Kram Lena


10 kommentarer:

  1. Härligt bidrag. Hade också önskat mig en kamin. Så fint och mysigt. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Vilken värme det är i bilderna... kaminen gör så klart sitt och jag kan tänka mig hur underbart det måste vara!! Härligt bidrag!

    Ha en fin söndag!

    //Tatjanis

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder och visst är det väldigt mysigt med brasa, lugn frukost och sköna söndagsmorgnar.
    Ha en fin söndag!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  4. Alla bjuder på underbara bilder och så även du.
    Lugna och harmoniska bilder tycker jag. Underbart
    Ha en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  5. Halloj!
    Vilken härlig morgon, kan känna värmen ända hit!
    Fina bilder du bjuder på.
    Ha d gott kram Arja

    SvaraRadera
  6. Åh så mysigt med en kamin och vilka stämningsfulla och mysiga bilder! Tv i bakgrunden är jag väldigt noga med att stänga av. Det händer vid något enstaka tillfälle att en fotbollsmatch får stå på i bakgrunden men helst inte.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Fin tolkning!
    Vad mysigt med kaminen.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  8. Jag gillar helgfrukostar lika mycket som jag avskyr vardagsvarianten! Sköna bilder med fin bakgrund!

    SvaraRadera
  9. Underbara bilder Lena. Jag gillar också helgfrukostar. Lugn och ro och många härliga samtal. Du förresten, din header är så fin.
    Ha det bäst! Kram Kristina

    SvaraRadera
  10. Helgfrukostar är härligt och dina bilder stämningsfulla. Ha en fin kväll. Åse

    SvaraRadera