söndag 25 januari 2015

Vilket vinterväder

 Hej!

I dag har vi njutit av den fina vinterdagen. Det har varit en perfekt vinterdag, solen har värmt oss och temperaturen har legat runt nollan. Vi har grillat korv på trädäcket och druckit varm choklad ur gröna plastmuggar. Ja, jag vet att plast inte är bra men i dag var det praktiskt. 

J har med hjälp av snösläden skottat ett längdspår på ca en kilometer, han skottade och slet tills han var genomsvettig. T har åkt runt runt i flera timmar och totalt blev det ca 6 km. Den yngsta orkade ca 1 kilometer i alldeles för bakhala skidor och i alldeles för små pjäxor, vilken kämpe! 
 Nu har vi landat här inne och är småtrötta av all frisk luft. Mannen har lagt sig i soffan och tittar på skidåkning. Jag tror i alla fall att han är vaken och tittar, det är misstänksamt tyst. Barnen dividerar om vilken familjefilm de ska titta på, det är inte helt enkelt att komma överens om en film som båda vill se.

Helgen har gått fort och jag känner mig egentligen inte alls redo för att kliva upp och åka till jobbet i morgon. Den senaste veckan har varit seg och jag känner att kroppen behöver vila och solljus. T har fått ont i halsen så vem vet, arbetsveckan kanske blir kort. Snart går vi in i "vabruari".

Nu ska jag se till att Vitrinskåpet får hem lite nytt, lite vår och lite glitter.

Jag hoppas att ni också har haft en solig vintrig söndag!

Kramar L


1 kommentar:

  1. Vilken energipåfyllning med solen i snön. Vi har bara haft det mörkt och snöfall hela helgen.
    Kram Helén

    SvaraRadera