torsdag 29 januari 2015

Scones

M ville ha scones med jordgubbssylt och eftersom hon är ynklig bakade J, och visst är det gott med nygräddade scones och vispgrädde. Speciellt en trött och hängig torsdag. I dag har det snöregnat hela dagen och jag blev genomblöt om fötterna redan på väg till jobbet, på vissa ställen var det flera centimeter djupa vattenpölar. Jag fick gå runt barfota på jobbet i ett par övergivna tennisskor och det kändes "sådär".

Hej på er!

M börjar pigga på sig och jag börjar att slappna av. Det är nu jag känner hur trött jag är och hur lite sömn jag fått. Jag sitter vid köksbordet, klockan är sex på kvällen och jag skulle kunna somna sittandes. Jag hoppas att jag inte börjar bli sjuk, jag har inte tid! Kanske är det för att månadens samling av räkningar var tröttsamt hög, för att mitt motionsband står och ger mig dåligt samvete eller för att jag ätit på tok för mycket socker. 
I morgon är det fredag och jag ska vara hemma med M. Det ska bli mysigt att avsluta arbetsveckan med att vara hemma och skrota runt med en halvpigg M. Det blir nog lite glass, lego och lera.

Kram på er!
Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar