måndag 5 januari 2015

Ingen bal men middag.

 Trettondagsafton och sista juldukningen.

Hej!

Ska ni på någon trettondagsbal i kväll? Inte jag, men det blir en trettondagsmiddag och en sista juldukning. I morgon åker julen ut och det känns bra. På onsdag börjar jag att jobba så då är julen definitivt slut.

De sista dagarna på lovet går (för) fort. I går var vi till den större staden och tittade på Sune i fjällen, kanske inte riktigt lika rolig som de andra filmerna men helt ok. Barnen skrattade högt och tyckte precis som förra året att pappa Rudolf är tokigast. M har lite svårt för Sune och hans känslor för Sofie och tar fram "skämshanden" för ögonen. Efter bion åt vi på Sibylla och jag mådde dåligt hela kvällen, att jag aldrig lär mig!
För en liten stund sedan ramlade trötta ben över tröskeln till ytterdörren, barnen och J har åkt skridskor. M är besviken över sin prestation. "Mamma jag ramlade på stjärtamentet hela hela tiden." (?) Vem uttrycker sig så? "Var har det som gjorde att jag kunde åka så bra förra året tagit vägen?" Det är svårt att hålla sig för skratt.

Nu skala räkor och sedan duscha barn.

Trevlig trettondagsafton!

Lena


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar