lördag 31 januari 2015

Sista januari

Sista januari och vi går mot ljusare tider. Det är skönt att det är ljust när vi åker till jobbet och när vi
åker hem. Det känns lättare.

Hej!

I dag mår M bättre, hon har lite högre temp. än normalt men är hyfsat pigg. Vi har varit ute i 20 minuter och byggt snögubbar och snölyktor. T och hennes kompis kämpade med att rulla gigantiska snöbollar och tanken var att de skulle bygga ett helt rum med bord och stolar men det slutade med en stor hög stol och en fotpall. Alla blev trötta av allt "rullande" och nu spelar de Wii-spel och leker med LPS. Det är tyst på nedervåningen och jag har en liten stund för mig själv. Det märks att barnen är äldre nu och de sysselsätter sig själva. Jag har inte riktigt anpassat mig, det känns fortfarande lyxigt med egen tid. 

Det här med egen tid får jag nog äta upp. Nu kom T och vill börja med middagen. Det blir en enkel italiensk förrätt, kycklingfiléer till varmrätt och chokladfondue till efterrätt, allt enligt barnens önskemål. Hm...undrar om jag kan sätta T på att skala potatisar, eller är det elakt? Stansa ut frukt kanske?

Kram på er!

Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar