tisdag 6 januari 2015

Årets första

Mina föräldrar var här på middag i går och jag fick årets första frasiga bukett tulpaner. 

Sista lediga dagen! Jag har inte somnat före ett en enda natt och är lite orolig för hur det ska bli i kväll, det är tur att vi mjukstartar med en studiedag. Det ska också bli intressant att se om vi lyckas få barnen i säng i hyfsad tid, de har skjutit på sina sovtider. De första arbetsdagarna efter lov brukar vara tuffa för både vuxna och barn. De sista dagarna på loven brukar jag alltid komma på flera saker som jag måste eller skulle ha gjort. Kanske hinner jag bocka av några saker på listan under dagen, vi får se, det är ju fortfarande lov. 

I går åt vi en väldigt enkel men jättegod dessert. Jag varvade Digestivekex, vaniljglass, jordgubscoulis och toppade med maräng. Recept på coulis hittar du HÄR.
 I dag ska det mesta av julen plockas bort. Det är en lagom sysselsättning dagen före vardagen.
Det kommer att bli mörkt utan alla stjärnor och ljusstakar. Mörkt ute och mörkt inne, det är tur att vi går mot ljusare tider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar