söndag 11 januari 2015

Vilket väder


 Hej!

Redan söndag, var tog helgen vägen?

Vilket snöoväder vi hade i går. Det började snöa runt elva på förmiddagen och klockan tre på eftermiddagen såg det ut så här utanför köksfönstret. Ja, jag fotade genom köksfönstret, ville inte gå ut med kameran, 

I går kväll rullade barnen stora snöbollar i mörkret och byggde ett slott med både tron och torn. Jag höll mig inne efter en mindre halkolycka. Jag hade tjocka strumpor på mig och ramlade ner för trappen och slog i ryggen. I dag är det mycket bättre, lite öm och jag tror att jag sträckte mig lite när jag tog tag i räcket.

I dag är det inte riktigt lika mycket snö men minusgrader. På förmiddagen var barnen och åkte skridskor och när de kom hem grillade vi korv ute. Vi fick äta fort för korvarna kallnade snabbt och då blev vi kalla i magen. 
Vi har fortfarande inte stuvat undan all jul, de ligger i kartonger och väntar på att få komma in i vår bastu, ni vet den som inte skulle användas som förråd.
Nu ska jag göra ett ryck och få lite ordning på hemmet.

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar