söndag 8 februari 2015

Årets första

 Årets första semla blev en fusksemla. J köpte bullarna på affären och resten monterade jag ihop. Eftersom några av oss i familjen ibland reagerar på mandel brukar jag göra hälften med mandelmassa och hälften med blåbärssylt och vaniljkräm. Det smakade ok, jag tycker nog egentligen inte att det är så speciellt, det blir väldigt sött med mandelmassan, det ok när mandelmassan och grädden blandas. Jag har för hög förväntning på årets första semla och blir alltid lite besviken. Jag är nyfiken på semmelwraps, men en kollega på jobbet har testat och tyckte att den var sötare en en vanlig. Jag får inse att det ser godare ut än vad det är.

Hej!

I dag är det söndag och i morgon kickar veckan före sportlovet igång och det ska bli skönt med lov. Vi försöker ducka för alla baciller. Vi har många elever som går hem med feber och illamående och på barnens skolor härjar bacillerna fritt. Vi har tur om vi klarar oss.

I dag var tanken att T skulle åka Lilla Vasaloppet men efter fredagens 5 km i ett par för små pjäxor har hon en gigantisk blåsa på hälen och bara tanken på att sätta på sig pjäxan får henne att bli arg. Vi spenderade förmiddagen i pulkabacken och jag inser att T börjar bli för stor för att åka i ett par timmar, hon tröttnade efter några åk och blev rastlös.
Nu händer det något i huset. Tvättmaskinen piper att den är klar, M skriker att hon stuckit sig på en nål och blöder jäääättemycket och T skriker att M blöder ner hennes vita lakan, båda är halvt hysteriska. Tvätten får vänta......

Vi ses!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar