tisdag 10 februari 2015

Bus i snö

"Det som göms i snö, kommer upp i tö"

Hej! 

Vilket konstigt väder vi har, ena stunden har vi minusgrader och andra plus. I morse fick jag tokskrapa bilen och när jag kom hem droppade det från taket och det var blött överallt. Nu på kvällen har det åter blivit minus och vi har en isgata från ytterdörren till uppfarten.

Det är så skönt med ljuset! Dagarna blir genast längre och barnen hinner vara ute när vi kommer hem. Nu är det snart vår.
Jag och T sitter och väntar på att "Familjer på äventyr" ska börja. Tänk att de törs släppa vardagen och tryggheten (segla ensamma bland isberg och leva bland farliga djur), vilka modiga människor. När jag tittar på programmet rycks jag med och en liten del av mig vill också sälja huset, resa runt i världen och bosätta sig i ett varmare land. Men.....var går barnen i skolan?

Nu börjar det. Vi ses!

♡♡Kram♡♡

1 kommentar:

  1. Åhh vad det ser härligt ut. Jag skulle dock inte vilja byta med dem. Jag älskar snö men har alltid hållt mig borta från snöbollskrig och annat. Jag spänner ögonen i barnen då de kramar snöbollar. Ni kastar inte på mig.
    Hihi!!!
    Ditt vitrinskåp är jätte fint. Stor kram Kristina

    SvaraRadera