lördag 28 februari 2015

Inför Mello och att ha varit på Mello

 Här hemma värmer barnen upp inför Mello. "Mellosnurrorna" går varma, batteriet hinner väl ta slut innan det börjar.

Hej!

Delfinalen är i Örebro och vi passade på att gå dit och titta. Det var mycket folk och det blev väldigt varmt, precis innan det började gick min stol sönder och jag höll på att ramla bakåt, i knät, på den som satt bakom mig. Annars var allt bra, vi hade bra platser och såg hela scenen. T fick välja mellan matinéföreställningen eller direktsändningen och hon valde den första. Hon tycker att det mysigt att sitta hela familjen i soffan, äta chips och tycka till om alla bidrag. Det märktes att det var Mellofestival i staden och det både sjöngs och spelades schlagerlåtar i butiker och på scener. Vi kom till Örebro i god tid och hann shoppa lite glitter och dricka lite bubbel (alkoholfri cider som butikerna bjöd på) innan det var dags att ta sig till Conventum. 

Nu har  "Mellosnurrorna" förökat sig, de gamla från förr förra året har plockats fram. Det är tydligen min och J, här hemma ska det "blinka och lysa" hela kvällen.
 Nu ska jag ta en efterlängtad kopp varmt kaffe och sätta mig och njuta av gott sällskap.
 Kram Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar