torsdag 5 februari 2015

Nationellt prov, noggrant packat och Nutelladagen


Hej!

I dag har de varit en dag med bokstaven N (" Mamma, typiskt dig att kalla en dag efter en bokstav"). 

N som i Nationellt prov. Jag har varit medbedömare och det är trevligt att träffa elever som jag inte har i undervisning. Det är också bra att få tillfällen att diskutera och bedöma med kollegor.

N som i noggrant packat. T har vinteraktivitetsdag i morgon och ska åka pulka, längdskidor, grilla marshmallows, dricka varm choklad ur rosa termos och frysa om tårna. Hennes rygga är fullpackad och varje millimeter är utnyttjad. Den stora frågan är hur hon ska orka bära skidor, stavar, pulka och packning, de har ca 2,5 km att gå enkel väg. 

Sist N som i i Nutella, ni vet väl att denna smaskiga kräm har en egen dag. Mannen ska firad dagen men jag får snällt nöja mig med stoppa näsan i burken och lukta. Hasselnötter och jag går inte riktigt ihop. 

Det få bli ett kort inlägg, mannen stressar/cirkulerar runt mig med dammsugaren som en haj runt sitt byte. Det är bäst att jag hjälper till innan han anfaller.

Vi ses!

Kramar

3 kommentarer:

  1. Tack för igår Lena! Vi får fira andra "sötedagar" istället!! Snart fettisdag!

    Ha en fin helg!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Smaskigt men synd att du bara kan lukta. Läckert med vit choklad också. Bra tips.

    SvaraRadera