tisdag 17 februari 2015

Semmeldagen

I dag är det Semmeldagen och som ni vet har vi haft sjukstuga här och inte haft varken tid eller lust att baka. Det blev små från stadens ena konditori. 

Hej på er!

Tittar in en kort stund för att önskar er en fin Semmeldag!

I dag är barnen mycket bättre och nästan helt feberfria. J och jag hade tänkt åka på bio men det kändes inte schyst att lämna bort snoriga och hostiga barn. Det får bli en annan gång, vi stannade hemma och (tröst)fikade. 

I går upptäckte jag att jag råkat krympa T tubhalsduk, den var tjock och hård som en sittdyna, och kan nu endast användas som en vinterdräkt till en frusen chihuahua. T som är en väldigt artig och snäll tjej sa att det inte gjorde något och att hon kan sticka en ny om vi handlar ett fint garn. I  dag packade jag på en halvfebrig T varma kläder och åkte till garnaffären som tyvärr hade stängt. Efter mycket om och men hittade vi garn på den lokala lågprisvaruhuset. Phu! Jag har jättedåligt samvete, hon har stickat den själv och har haft den nästan varje dag sedan terminen startade
Efter att ha letat garn behövdes en semla och en stor kopp varmt kaffe.

Kram Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar