måndag 2 februari 2015

Stjärnor, hjärtan och smält choklad

 Barnens favorit. Smält ljus choklad med lite naturell matolja (så att den inte stelnar) och frukt i form av hjärtan och stjärnor är ett säkert kort. I brist på fin fonduekopp eller gryta får ljuskoppar av glas duga.

Hej!

Egentligen kanske rubriken skulle ha varit: Snö, minusgrader och icke skottade vägar. Fy, vad det är svårt att ta sig fram med bil i vår lilla stad. Jag törs inte tänka på hur det är att gå, vi saknar trottoarer. Jag förstår att det är svårt att bli av med alla snö och att trottoarer får offras, vi har själva svårt att veta var vi ska göra av all snö vi skottar. Vi bygger på höjden.

Jag vill inte låta gnällig men nu har jag haft ont i mitt huvud sedan i torsdags. Den vill inte ge sig och i går fick jag åka hem från jobbet. Tanken var att jag skulle lägga mig i soffan och sova men när jag parkerade bilen upptäckte jag det var fullt hus hemma. Mannen, båda barnen, min pappa och sotaren var hemma. Jag hamnade vid diskmaskinen som ville bli tömd, sedan var det mellistid och efter det middag eller snöskottning. När T och J åkte till dansen fick jag och M en lugn stund i soffan.

Det var svårt att bestämma sig för om jag skulle stanna hemma i dag och vila eller gå till jobbet. Det är "vinteraktivitetsdag" och för eleverna det står det bland annat snörugby och promenad runt sjön på schemat i dag. Mannen tycker att jag skulle vara hemma och vila men mitt dåliga samvetet sa att jag ska pallra mig i väg och hjälpa mina elever och kollegor. Det är -7 grader ute och det kommer att bli tufft att motivera eleverna. År 9 ska dessutom hoppa ner i en isvak i dag.

Det är lugnt på jobbet, det är bara jag i mitt arbetslag och om tio minuter ska vi gå igenom dagens program. Det är bara att starta upp vinterdagen.

Önskar en en fin dag trots minusgrader.

Kram Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar