söndag 15 februari 2015

Fotoutmaning vänner emellan - "on the side"

 Hej!

Den här gången var det riktigt svårt att komma på något till Fotoutmaningen. Kanske beror det på att jag är ute i sista minuten, kanske beror det på att jag är helt slut. Båda barnen är sjuka och jag och J har varit uppe nästan hela natten. 

I morse när jag satt hos en febrig T med en temp. på 40 grader tittade jag på tavlan som står "on the side" och som aldrig tycks kom till sin rätt. Den står lutad mot väggen på ena sidan av rummet, under snedtaket, bredvid luckan till kattvinden och ser ensam ut.  T är bestämd och vill att tavlan ska sitta på snedtaket, det är inte helt lätt när taket lutar. Vi har funderat länge på hur vi ska kunna fästa den snyggt och säkert. Har ni något tips?
 Postern är köpt i höstas och kommer från Desenio.
Fler bidrag finns här och här

I dag gör det ingenting att det är söndag, vi har lov hela veckan.  Det blir nog inga längre utflykter nu när vi har sjuka barn. 

Kram på er!

Lena

7 kommentarer:

  1. Har inget bra tips för hjälp men fasiken va snygg tavla

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  2. Halloj!
    Så vacker den är tavlan, gillar färgerna :O)
    Hoppas att barnen blir friska snart så ni kan mysa under sportlovet.
    Kram Arja

    SvaraRadera
  3. Den är ju riktigt fin där "on the side" men har tyvärr inga bra tips på hur ni ska kunna hänga upp den. Hoppas att barnen snart mår bra igen och att ni får en fin sportlovsvecka.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Vilken bra tolkning! Lycka till med upprättandet och krya på alla sjuka!

    SvaraRadera
  6. Vacker är den tavlan! Hoppas att ni hittar en lösning på att få upp den.

    Så hoppas jag att de små kryar på sig också så ni får njuta lite av lovet.
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  7. Vilken vacker tavla. Hoppas barnen kryar snabbt på sig så ni får en skön vecka. Kram Åse

    SvaraRadera