lördag 11 januari 2014

Äntligen lite snö

Hej!

Äntligen är det snö, barnen har varit ute nästan hela dagen. De var inne och åt lunch och värmde sig vid kaminen, innan de gick ut igen och åkte pulka. Nu ligger de i soffan och tittat på Disneys "Modig".

Jag var med dem ute i snön på förmiddagen och på eftermiddagen har jag bakat lite. Jag försökte mig på att få till några macarons. Jag blev inte nöjd med resultatet. Jag vet inte om jag kan/ska skylla på receptet men när jag hade i kakaopulver i smeten sög det upp det mesta av vätskan och smeten blev väldigt fast, för fast och dessutom tog jag en för liten tyll och det utspritsade flöt inte ut så jämnt som jag tror att det ska göra. Nästa gång blir det, som mina barn vill, rosa karamellfärg istället för kakaopulver.



Av misstag hade jag kameran inställd på "lysrör", varav den blåa tonen.
I morgon ska jag försöka mig på att fota lite snö. Det är bäst att passa på nu när snön äntligen är här.

KraaaaM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar