fredag 3 januari 2014

Fredag

Hej!

Jag måste erkänna att jag nog har blivit beroende av min lilla dator. Tänk vad regn och (för) mycket egen tid kan ställa till de. Trots att jag sitter här mycket av min lediga tid så är jag nästan alltid stressad när jag skriver mina inlägg. Jag är van att någon av barnen vill leka, ha hjälp med något, är sugen på mellis, vill mysa etc., vilket göra att när jag skriver går det fort ochdet blir fel. Nu har jag läst igenom tidigare inlägg och insett att det finns både meningsbyggnadsfel, syftningsfel och särskrivningar. Hua! Ber om ursäkt för det!

I dag är det fredag och snart är lovet slut. Vi festade till det och åt kinamat, det var mysigt. Barnen äter alltid kycklingspett trots att det är buffé. Det var en trevlig avslutning på frosseriet, nu måste magen vila, eller rättare sagt, börja jobba. 

J börjar äntligen bli hostfri och i morgon ska vi åka skridskor. Använder ni hjälm? Jag tänkte föregå med gott exempel och köpa mig en fin rund hjälm i svart. Det tar emot, men det var ett bra tag sedan jag stod i ett par skridskor och i min ålder måste man ta hand om knoppen.


Nu är det dags att äta igen och det blir det rester till middag. Jag tror att alla i familjen får en egen maträtt. Inte mycket till fredagsmys. 

Trevlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar