tisdag 7 januari 2014

Första arbetsdagen 2014 är avklarad

Hej på er!

Första dagen avklarad. Det var lite segt att komma tillbaka till jobbet efter julledigheten, det är mycket som ska planeras och det är lätt att stressa upp sig. Det var trevligt att träffa alla i arbetslaget och trots att det var mycket att göra hann vi med en gemensam lunch. Trevlig uppstart!

I måndags försökte jag mig på att fota regndroppar, oj, vad svårt det var.  Det gäller att vara stadig på handen, det är lätt att det blir skakigt och suddigt utan stativ. Till slut fick jag lägga kameran på blombordet för att få till lite droppar. 




Dessa hyacinter köpte jag andra advent och de lovades vara nästan luktfria och därav inte allergiframkallande. Tyvärr stämde det inte alls och efter två dagar ställdes de ut på farstun. Där har de stått hela december och trots det varma decembervädret slog de aldrig ut i blom.



Jag är lite småtrött efter arbetsdagen och det blir nog en tidig kväll.

Kram

1 kommentar:

  1. En tidig kväll blir det här också. Jag var uppe alldeles försent igår kväll och är trött efter första arbetsdagen men snart är man nog inne i vardagslunken igen.
    Kram Maria

    SvaraRadera