söndag 19 januari 2014

Fotoutmaningen vänner emellan - Oväntat

Hej på er!

I dag är det första gången jag deltar i "Fotoutmaningen vänner emellan". Det är Maria och Kristina som har startat det och veckans tema är "oväntat". Det var svårt att komma på något oväntat, jag har funderat och funderat. I går kväll löste det sig automatiskt. När jag kom hem från Formex och skulle gå och lägga mig upptäckte jag att den lilla hade bäddat ner vår trädgårdssköldpadda i min säng. Den är av porslin och ska egentligen stå på farstukvisten. Den lilla berättade i morse att den frös om fötterna och behövdes värmas upp. Hon tyckte också att "Sköldis" skulle göra J sällskap på nätterna så att han inte behövde sova ensam när jag var i Stockholm. Det var oväntat och jag tog halvsovandes snabbt några bilder i mörkret. Bilderna blev inte i bästa kvalitet, nästa gång ska jag vara bättre förberedd.



"Sköldis" fick sova på fönsterbrädan i natt och blir nog kvar där till våren. Det är hjärtskärande att ställa ut den i snön efter den lillas omtanke.

Om ni vill se fler bidrag kan ni titta in hos Maria och Kristina.

Nu sitter jag här och försöker smälta helgens musikal och Formexsmässa. Det är många intryck och idéer som far runt i huvudet, det har varit en helg med mycket ögongodis. Jag ska försöka visa lite bilder från musikalen och mässan under veckan, 

Kram på er!

5 kommentarer:

  1. Så roligt med nya deltagare i fotoutmaningen!
    Och vilket gulligt inlägg du bjuder på! Så rart att hitta sköldpaddan i sängen. Klart att den inte kan stå
    ute och frysa om fötterna!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  2. Så gulligt att tänka på den lilla sköldpaddan och vad kul med en ny blogg i fotoutmaning, Karin

    SvaraRadera
  3. Men sötaste! Så gulligt att bädda ner sköldpaddan och det passade ju perfekt till "oväntat" :) Så roligt att du också ville vara med!
    Kram Maria

    www.mariao.se/blogg

    SvaraRadera
  4. Måste bara titta in och tacka för din rara kommentar! Det ser ut som om det kommer att bli ett och annat inlägg även i fortsättningen hos mig!
    Kramisar M.E

    SvaraRadera
  5. Så söt din lilla är som bäddade ner sköldpaddan lite oväntat. Kram Pernilla

    SvaraRadera