onsdag 22 januari 2014

Stockholm: Del 2

Hej!

Det är redan onsdag, i morgon är det min lediga dag. Veckorna går fort, snart är det sportlov. Vårterminen brukar gå fort, för fort. Det vi inte har hunnit med innan påsklovet brukar bli svårt att hinna med. Det är klämdagar, studiedagar och helgdagar hela våren. Jag har väl berättat att jag är lärare? Förutom webbutiken, Vitrinskåpet, undervisar jag i svenska. I veckan började eleverna med Nationella provet i svenska. De var nervösa men duktiga.

Här är lite fler bilder från helgens tripp till Stockholm. Tyvärr hade jag inte med mig min "bättre" kamera.


Det var mycket turkost, både på inredning och smycken.



Kul att min stora fina ljuskopp som jag fick av Fina K fanns med på mässan. 

Bilderna är från THGs monter.

Tyvärr blev det inga inredningsinköp den här gången. Däremot beställde vi lite "bling-bling", det vill säga halsband, armband, själar och mobilväskor. Lite gott te är också på väg till Vitrinskåpet.

Innan kvällens föreställning på Göta Lejon åt vi torskrygg (på bädd av kronärtskocka) när den är som bäst. Lagom kokt och lagom stor.



Till efterrätt åt vi Crème Brulée med myntamarinerade äppleskivor, den var perfekt krämig och sockret knastrade. Eftersom jag är laktosintolerant provade jag att äta den tillsammans med en tablett Lactrase och det funkade väl "så där", men jag njöt varenda sked eftersom jag nästan aldrig kan äta desserter med laktos. 

 

Sedan "rullade" vi i väg till "Priscilla - Queen of the desert". Den var väldigt underhållande och färgstark. En av kvällens höjdpunkter var när bussen på scenen gick sönder och Mikael Tornving spontant kom ut på scenen och underhöll oss. Jag skrattade så jag fick ont i min övermätta mage.




Efter föreställningen som tog slut alldeles för snabbt tog vi en taxi (vi lantisar tordes inte åka tunnelbana så sent på kvällen) till hotellet och nattade kudden.

Det var en jättetrevlig helg för en småstadsmamma som aldrig unnar sig en musikalhelg i storstan. Tack J för att jag fick möjligheten att göra det!

Nu ska jag ta kväll framför tv:n.

Kram L

1 kommentar:

  1. Men åååh, så mycket fint! Tror jag skulle "gå bananas" på Formexmässan ;). Kul att se lite bilder från er helg i Sthlm. Ha en skön torsdag!

    Kram Malin

    SvaraRadera