torsdag 2 januari 2014

Något sentimental summering av 2013

Hej!

Jag tänker göra någon slags summering av året, inte en årskrönika. Jag har läst många av era fina krönikor. Jag kan nog inte få till en lika trevlig, jag vet mina begränsningar, och det är dumt att ge sig på något som inte blir som man tänkt sig.

Det här året har varit innehållsrikt, det är nog alla år när man ser tillbaka på dem. Det har hänt både trevliga och mindre trevliga saker. Vi tar det trevliga först. Jag har öppnat en webbutik, Vitrinskåpet, tillsammans med Fina K. Det har varit/är både spännande, nervöst och klurigt. Det har varit mycket pappersarbete och trixande med hemsidan. Jag har lärt mig mycket och insett att jag faktiskt både kan och törs. Nu är det bara marknadsföring av företaget som måste bli bättre. Det är vi nog inte så bra på...än. 

Barnen har blivit ett år äldre och så mycket mer klokare och mognare. De har glädje av varandra och lär sig av varandra. Jag har en kollega som sa till mig att du kommer att uppleva att man som förälder kan vara stolt över sina barn på olika vis. Jag tyckte det lät hårt men nu förstår jag vad hon menar. Den lilla har ett hett temperament och låter sig inte sättas på plats i första taget. Hon har integritet och törs säga nej, något som den stora fått arbeta med. Den stora har ett stort hjärta och är mån om andra. Hon är eftertänksam, vill alltid göra rätt och anpassar sig. Hon bröt sin arm i augusti och operationen blev inte som det var tänkt. Det har tagit lång tid för armen och den stora att bli hel igen. För en 7-åring är det frustrerande med återbesök till läkare, sjukgymnast och att få sitta och titta på när kompisarna leker. Hon har varit tålmodig och accepterat läget. Det är lätt att bli rörd när man skriver om sina barn. Det får räcka nu.

Tänk var rätt de stora hade när man var barn. Åren går fortare ju äldre man blir. Jag är tacksam för allt!

Jag fick den här fina ljuslyckta av en vän när jag fyllde år och den får runda av min summering av året som gått.


KraaaaaaaaM

Ps......Som ni ser har jag ännu en gång bytt namn på min blogg. Jag velar hit och dit, hittar inget bra namn. Jag vill inte byta adress, jag vill att ni fortfarande hittar till mig. Det kanske blir ett eller två byten till innan jag är nöjd, det är så jag är. Jag hoppas att ni har överseende med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar