lördag 25 januari 2014

Sagomuffins

Vi är lite småtrötta i dag. Den lilla vakande runt halv sex och ville titta på film. Det är typiskt, hela veckan har hon varit trött och vi har fått väcka henne på mornarna. Nu när det är helg vaknar hon minsann supertidigt och vill inte alls somna om.

Jag och den lilla har bakat sagomuffins. Det var tänkt att vi skulle ha frosting på dem men jag hade glömt köpa Philadelphiaost. På förmiddagen kom mina föräldrar förbi och fikade på dessa prinsessor. 


Fatet hittar du här

Det är ett recept utan matfett så det känns lite nyttigare.

Saftiga Vaniljmuffins    12 st

3 ägg
1 3/4 - 2 dl socker
2,5 dl mjöl
2 tsk bakpulver
3 tsk vaniljsocker
ev. en nypa salt
1 1/2 dl Kesella (naturell)

Sätt ugnen på 200 grader.
Vispa socker och ägg poröst.
Blanda alla torra ingredienser och sikta ner blandningen i äggsmeten. Vänd runt så att allt blandas.
Tillsätt Kesella och rör försiktigt till en jämn smet.
Klicka ner smeten i formar (jag ställer mina muffins i en muffinsplåt) och grädda mitt i ugn i 10 min.
Låt svalna och "frosta" dem.



Resten av dagen har vi haft en "Göra allt som vi inte har haft ork och tid till att göra- dag". Strykhögen har ropat hela veckan, frysen vill frostas av och dammtrasan behövde få röra på sig. Inte det roligast men nu när det nästan är klart känns det väldigt bra.

Det ser ut att bli en lugn (och ensam) eftermiddag. Den stora har packat alla sina Monster Highsaker i en stor väska och åkt till en annan Monster Highfantast och blir nog kvar där tills i kväll. Den lilla blev plötsligt vääääldigt ensam och var tvungen att spela Findus och Pettsson på surfplattan och min man står med halva kroppen i frysen och konstaterar att det nu är helt frostfritt och rent.

Hur ser er lördag ut?

Trevlig lördag!

Kram L

1 kommentar:

  1. Även här skuttade ungar upp i ottan...kl. 6 närmare bestämt!!! Märkligt att de sällan gör det till vardags :). Vilka fina muffinsformar! Vi hörs!

    Kram Malin

    SvaraRadera