torsdag 30 januari 2014

Att fokusera

Hej!

Vi har haft en bra dag trots att den lilla väckte oss vid tretiden. Nu efter middagen satte jag mig i soffan och slappnade av och då kände jag hur trött jag var. Jag tror att jag slumrade till under Bolibompa. 

Kommer ni i håg att jag i måndags skrev att det började en ny vecka med nya utmaningar? Dagens utmaning var nog att jaga bort en stackars skabbig räv från trädäcket, det är tredje gången jag ser den sedan i början på december. Den är nästan helt kal och är sönderstressad. Den springer omkring och vet inte var den ska ta vägen. Den försvinner ner mot ån lika fort som den kommer. Jag hoppas att den hittar en plats att vila på.

Mellan skjutsning av barn och man, rävjakt, lekar, städning och måltider har jag övat på att flytta (fram och bak) fokus. Jag tog mitt favoritföremål, mitt kopparhänge, och trixade lite med kameran.



I kväll ska jag se Antikrundan och lägga mig tidigt. I morgon är veckans sista arbetsdag. Barnen längtar efter helg, det är ju "Mello" på lördag och här har det tillverkats skyltar. Det står YOHIO på de flesta. "Melloladdar" ni?

Kram L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar