söndag 26 januari 2014

Sista söndagen i januari

Hej! 

Det är snart slut på januari. Det var inte länge sedan vi firade nyår. När februari har passerat känns det lättare, ljuset kommer och det börjar bli vår. Jag upptäckte att det fortfarande är "jul" på bänken ute på farstukvisten. Glitterklädda kottar, grankvistar, ljung och frusna allergiframkallande hyacinter står och påminner om julen. I morgon ska jag ta bort allt utom ljungen. Den är fortfarande vackert cerise och får stå där tills den tröttnar.


Sitter i skrivandets stund och lyssnar på min lilla som verkligen vet vad hon vill. Den stora vägrar att rita ballerinor, vilket irriterar henne. Just nu sitter hon på en rosa plastpall och mumlar till sin storasyster. Jag sitter här på min magiska pall, för jag förtjänar det efter alla mina goda gärningar. Våga inte trotsa mig för då kan det gå dig illa. 

Tittat för mycket på film?

I dag har min lillebror och hans sambo varit på besök. Jag såg inte så mycket av dem, de fikar och försvinner upp på övervåningen med barnen. Där leks och spelas det tills de åker hem till Dalarna.

Nu ska jag packa inför morgondagen. Nej, jag ska inte ut på något mer äventyr. Jag ska packa ner några beställningar, matlåda och vikarieinstruktioner. I morgon ska en grupp ha Nationellt prov och det tar sin lilla tid, därav vikariebehovet.

Vi ses!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar