torsdag 25 september 2014

Byta ut sommaren

Hej!

Tycker ni om hösten? Det är varmare nu, frosten har inte varit på återbesök och vi behöver inte skrapa bilrutorna. Jag försöker njuta av hösten även om jag konstant fryser och duckar för alla baciller. Lönnen lyser i orange, grönt och rött, vi tänder ljus och plötsligt är det ok med mörka kvällar. Ja, jag vet, efter julen kommer jag att gnälla och sakna ljuset. Det jag menar är att varje årstid har sin charm. 

Nu är det dags att plocka bort sommaren från hyllan. Jag tycker om att plocka bort, ta fram och att ändra i rummen, det gör att det det skapas "nya" rum och intryck i de gamla. Jag har inte riktigt bestämt hur, det får bli helgens projekt.
Så här ser det ut i skrivandets stund.


 Nu när jag sitter här och skriver tittar barnen på Lilla Aktuellt och där pratar de om feminism. M undrar vad det är och om det är bra eller dåligt. T försöker förklara och berättar att tjejer inte tjänar lika mycket pengar, inte får bli chefer och bestämma, det gör pojkarna och att det finns ett lila parti för feminister. M förklarar att hon inte är "feminiskits" för på hennes skola lekar alla med varandra, "och förresten det har fröken sagt och hon är tjej". 

Nu ska jag titta på "Hela Sverige bakar"- om ögonen orkar vara med.

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar